Szeptember elsején volt az utolsó napom a Resortban….és persze ez a nap volt a legforgalmasabb. Alexa a nyolcórás műszakjában egy kasszában több mint háromezres forgalmat csinált. (Két kassza volt és ez „csak” egy gyorsétterem a többi mellett a Resortban.) A forgalom oka a Labor Day, azaz a Munka ünnepe.
Tanger
Ezen a napon vannak a legnagyobb leárazások Amerikában, olyannyira, hogy van, aki ilyenkor veszi meg a mennyasszonyi ruháját még akkor is, ha épp szingli. Az outletek a szokásosnál jobban is megtelnek.
Hozzánk a Tanger nevű outlet van legközelebb. Stanley K. Tanger 1981-ben úttörőnek számított az outletek alapításában. Az Outlet Industry („outlet gyárak”) egyik legsikeresebb üzletemberévé vált; 1993 óta ugyanis az egyik legnagyobb ingatlan-befektetőnek számít a New York-i Tőzsdén. Ma már fia, Steven B. Tanger vezeti a 46 outletet 23 államban.
Márkák
A Tangeren kívül sok más outlet van versenyszerű árakkal. Egy városban általában egy outletlánc van, így előfordul, hogy 20 mérfölddel (miles) messzebb ugyanaz a márkájú ruhadarab 10 dollárral (2200 Ft-tal) olcsóbb. A megérhetőséget a szabadversenyes kapitalizmus diktálja, hiszen felmerül a kérdés, fizetek-e több üzemanyagot azért, hogy olcsóbban vegyen meg az adott ruhát. (Bár az üzemanyag sosem kérdés, mivel elég olcsó lásd: Kocsik, parkolás, benzinárak című bejegyzés) A klasszikus világmárkák mellett (Tommy Hilfinger, Ralph Loren Polo, Victoria’ Secret, H&M, Mango, Nike, Adidas stb.) vannak jó minőségű amerikai márkák is pl. Hollister, American Eagle, Rue 21 stb.) Ezek többségében sokkal olcsóbbak, mint otthon. Például egy Ralph Loren Polo márkájú poló 15 dollár, azaz 4000 Ft akció nélkül. A Labor Day miatt pedig mindezek még olcsóbbak. A kupontengerek, akciósfüzetek, törzsvásárlói vagy klubkártyák különleges kulcsai a shoppingolásnak. Az akció 50%-os kedvezménynél indul; 10-15 dollárokért 30, sőt 50 dolláros áru is beszerezhető. Az akcióknak más napokon rengeteg variációja létezik. Az én egyik kedvencem: 50 dollárért két Levis farmer és 10 dollár levásárolható egy héttel később (amikor az új áru érkezik, s ami persze 50 dollár felett kezdődik.)
Az outletek egyébként olyanok, mint nálunk a plázák, csak épp egyszintesek (oka: a város szélén vannak, azaz nem védett helyen, így könnyebb újjáépíteni egy esetleges tornádó után.) Többségében fából készülnek és üvegplafonnal rendelkeznek, így napsütés esetén rendkívül barátságos, már-már otthonias. Rengeteg a zöld növény és a szökőkút, valamint meghatározott távolságban süteményes bolt vagy kávézó található benne. Mindemellett teljesen klímatizált és „mozgáskolrátozott-barát”, ami nemcsak a lépcsőmentes kialakításban nyilvánul meg, hanem a különböző székek elérhetőségében is. Vannak klasszikus és különböző specializált székek is. Sőt, a kényelem érdekében vannak olyanok is, amelyek a sétálni kevésbé szerető embereknek van fenntartva, azaz egy kisebb kocsi, amely elől-hátul kosárral van felszerelve. Az outletek célja, mint ahogy azt a Tanger is sikerének könyveli el, az otthonias környezet, hogy egy percre se érezzük kényszernek a vásárlást.